Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga zaangażowania, ale również wytrwałości w pokonywaniu kolejnych problemów. Osoba nie może zapominać także o budowaniu pozytywnego wizerunku swojej firmy, i to już od pierwszego dnia jej działalności. Na tym etapie zazwyczaj jednak swoją energię właściciele nowo powstałych firm kierują na zdobycie pierwszych klientów.
Podejmują również pierwsze działania promocyjne, które mają im pomóc nie tylko w zdobyciu pierwszych klientów, ale również w pozyskaniu ich zaufania. Z tego względu bardzo starannie planują podejmowane przez siebie działania. Zwracają uwagę nie tylko na to, jakie korzyści mogą dzięki nim osiągnąć, ale również na to jaki będą one miały wpływ na wizerunek firmy. W sytuacji, kiedy stwierdzą, że dana kampania promocyjna nie jest dla nich odpowiednia, rezygnują z niej oraz szukają innych rozwiązań. Nie zapominają również o tym,żeby informacje o powstaniu nowej firmy trafiły do jak najszerszego grona klientów.
Dzięki temu przedsiębiorstwo zacznie przynosić pierwsze dochody,ale zacznie się również kształtować opinia o nim wśród klientów. Jednym z rozwiązań, które może ułatwić dotarcie z informacją o powstaniu nowej firmy do szerokiego grona klientów, jest jej zamieszczenie w wirtualnym świecie. W tym przypadku ważne jest jednak to, na jakich stronach zostaną one umieszczone. Warto sprawdzić wcześniej ich wiarygodność, ale również i popularność w sieci. Dzięki temu zwiększa się szanse na pozyskanie pierwszych klientów. Z pewnością warto umieścić choćby swoją wizytówkę na jednym z wielu internetowych portali takich jak polski katalog przedsiębiorstw. Obecność w nim to dla nowo powstałych firm szansa nie tylko na pozyskanie pierwszych, jakże ważnych dla nich zamówień, ale również pozytywne budowanie swojego wizerunku.
Jak się okazuje, wiele osób decyduje się na podjęcie współpracy z daną firmą, tylko dlatego, że informacje o niej zostały umieszczone w tym wirtualnym katalogu. Dzięki temu polskie katalogi przedsiębiorstw są postrzegane jako bardzo dobre portale, w którym warto być obecnym, i z którego należy korzystać. Nie tylko wtedy, kiedy poszukuje się firm świadczących poszczególne usługi, ale również wtedy, kiedy chce się porównać ofertę konkurencyjnych przedsiębiorstw.