Artykuły reklamowe zamieszczane w prasie różnią się często znacząco od tych zamieszczanych w internecie. Głównym powodem tej różnicy jest źródło przekazu, Internet ma zapewniać dostęp do szybkiej i klarownej informacji, tak więc długie felietony publicystyczne, w wypadku reklamy konkretnego produktu lub usługi, nie spełniają tu swojej roli, tym bardziej że tego typu informacje zawierają często sporo wiedzy technicznej która w nadmiarze szybko zniechęca czytającego.
Zdecydowanie więcej osób czyta, krótkie, lekkie publikacje, które nie są typowo reklamowe a jedynie naprowadzają na konkretną ofertę na przykład poprzez zaciekawienie i zamieszczenie linku do konkretnej już istniejącej gdzieś w sieci oferty. Jeśli publikacja będzie interesująca, czytelnik na pewno nie pominie możliwości zapoznania się z nią.
Takie stopniowanie informacji po pierwsze nie jest zaliczane do form nachalnej i uciążliwej reklamy, a po drugie rozbudza ciekawość więc szybciej jest przyswajane niż natarczywie wyskakujące, często kompletnie nas nie interesujące reklamy. Ten typ działań w internecie sprawdza się coraz częściej, i przynosi wymierne efekty. Reklama internetowa ma tu znacząco większą siłę przekazu niż inne sposoby dotarcia do klientów. Publicystyka reklamowa w Internecie, dzięki swojej efektywności rozwija się imponująco w ostatnim czasie. Jednym z decydujących czynników jest fakt, że takie artykuły można zamieszczać w zasadzie bez ograniczeń i to z reguły przy niskich nakładach finansowych, a korzyści mogą by zaskakujące. Dysponując więc sporą ilością czasu można znacznie ograniczyć koszty promując się samemu, i zamieszczając materiały jako ciekawostki internetowe. Działania publicystyczne można również wspomagać promowaniem samych publikacji na różnego rodzaju forach i serwisach społecznościowych. Odpowiednio prowadzona suma tych wszystkich działań z czasem na pewno zagwarantuje nam sukces w sieci.
Artykuły i publikacje
Last modified: